توضیحات محصولات

راهنمای استفاده از ترموستات و ریموت کنترل انرژی

راهنمای استفاده از ترموستات و ریموت کنترل انرژی

 راهنمای استفاده از ترموستات و ریموت کنترل انرژی 

راهنمای کنترل
معرفی ترموستات

 راهنمای استفاده از ترموستات و ریموت کنترل انرژی 

حالت عملکرد این سیستم به شرح زیر می باشد :

 حالت دستی (Manuual) :

پنل را با دکمه (1) روشن کنید . با زدن دکمه (2) حالت عملکرد را بر روی Manual تنظیم کنید . در این قسمت ، با فشردن کلید (3) می توانید پمپ را روشن کرده و با زدن دکمه (4) موتور را روشن کرده و تغییر دور دهید .

حالت نیمه اتوماتیک (Semi Automatic) :

با زدن دکمه (2) حالت عملکرد را بر روی Sami Automatic تنظیم کنید . در این قسمت ، با فشردن کلید (3) می توانید پمپ را روشن کرده و با زدن دکمه (4) موتور را روشن کرده و دور موتور را تعیین کنید .

سپس با دکمه های (5) و (6) دمای مورد نظر را تنظیم کنید . ترموستات با توجه به دمای تنظیم شده بصورت خودکار کولر را با وضعیتی که کاربر برای موتور و پمپ تنظیم کرده ، روشن و خاموش می کند تا دمای محیط همواره در محدوده دمای تنظیم شده قرار داشته باشد .

در نمایشگر دمای محیط بزرگتر از دمای تنظیمی نمایش داده می شود .

حالت اتوماتیک (Automatic) :

با زدن مجدد دکمه (2) حالت عملکرد را بر روی Automatic تنظیم کنید . در این قسمت ، با دکمه های (5) و (6) دمای مورد نظر را تنظیم کنید . ترموستات با توجه به دمای تنظیم شده بصورت خودکار در بالای دیفرانسیل تعیین شده پمپ و دور تند ، در داخل دیفرانسیل تعیین شده پمپ و دور کند را روشن می کند و در پایین دیفرانسیل تعیین شده کولر را خاموش می کند تا دمای محیط همواره در محدوده دمای تنظیم شده قرار داشته باشد . (دیفرانسیل در قسمت تنظیمات خاص ترموستات معرفی می شود)

حالت تایمر خاموش (OFF Timer) :

در هر کدام از حالتهای عملکردی دستی و اتوماتیک ، می توانید تایمر خاموش را تنظیم کنید . برای اینکار دکمه (2) را برای چند ثانیه نگه دارید تا ساعت مربوط به تایمر خاموش بر روی صفحه ظاهر شود . با دکمه های (5) و (6) زمان مورد نظر را تنظیم کنید . با فشردن مجدد کلید (2) یا رها کردن سیستم به حال خود ، زمان در حافظه ذخیره می شود . از این به بعد ، زمان در پائین صفحه نمایشگر بصورت چشمک زن ظاهر می شود .

برای غیر فعال کردن تایمر خاموش کافی است یکبار کلید (2) رافشار دهید تا با تغییر وضعیت عملکرد ، تایمر خاموش از حافظه پاک شود .

حالت تایمر روشن (ON Timer) :

پنل را توسط دکمه (1) خاموش کنید . دکمه (2) را به مدت چند ثانیه فشار دهید تا علامت تایمر روشن بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شود . در این قسمت با کلیدهای (5) و (6) زمان روشن شدن را تنظیم کرده و با کلیدهای (3) و (4) پمپ و موتور را روشن کنسد . با رها کردن سیستم ، بعد از چند ثانیه برای غیر فعال کردن تایمر روشن کافی است یکبار دکمه (2) را فشار دهید.

عملکرد سیستم قطع دو قطب

عملکرد سیستم قطع دو قطب بدین صورت است که هنگام خاموش کردن محصول ، هر دو قطب با اختلاف زمانی استاندارد قطع می گردند .

بمنظور رعایت استاندارد قطع دو قطب موارد زیر بایستی در طراحی لحاظ گردد :

  1. علاوه بر رله های تنظیم فاز پمپ و دوره های موتور بایستی یک رله برای نول تعبیه گردد.
  2. از رله های با قابلیت قطع و وصل جریان های تا 6 آمپر سلفی با 0.8 =Cos Ø در ولتاژهای 10%±220 استفاده شود .
  3. در هنگام قطع ، فاز و نول با هم قطع نگردند و نمودارهای زمانی زیر رعایت گردد . دلیل امر الزام استاندارد مقرارت ملی ساختمان مبحث 13 میباشد که این امر بدلیل حفاظت از موتور کولر آبی و جلوگیری از آسیب رساندن به شبکه برق کشور توسط افزایش بار راکتیو است .
  4. مکانیز قطع دو قطب در یه حالت بایستی اجرا شود
  • – هنگام تشخیص جریان برق گرفتگی
  • – هنگام خاموش کردن ترموستات
  • – هنگام خاموش شدن تمام خروجی ها (پمپ و موتور) در موردهای دستی ، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک

عملکرد سیستم حفاظت از جان (RCCB)

این ترموستات مجهز به سیستم محافظ جان (RCCB) می باشد . بدین معنی که هر گاه در کولر نشتی جریان برق بیش از 30 میلی آمپر باشد ، یا فرد دچار برق گرفتگی شود ، سیستم بصورت اتوماتیک در کمتر از 200ms فرمان قطع دو قطب را می دهد و ضمن خاموش کردن کولر پیغام RCCB به همراه آلارم صوتی به نمایش در می آید . (طبق استاندارد ، میزان نشتی خطرناک برای انسان ،30 میلی آمپر می باشد .)

تفاوت RCCB های مکانیکی با RCCB ترموستات انرژی در این است که RCCB های مکانیکی برای یک جریان نشتی خاص تولید شده اند و بیش از 15% هم خطا دارند ولی مکانیزم الکترونیکی RCCB در ترموستات انرژی به اینگونه است که جریان نشتی را با دقت یک میلی آمپر اندازه گیری می کند و به محض رسیدن به مقداری که برای آن تنظیم شده (که این مقدار قابل تغییر است) عمل می کند .

 راهنمای استفاده از ترموستات و ریموت کنترل انرژی 

تنظیم خاص ترموستات

در بعضی مواقع در جایی که ظرفیت کولر با فضا همخوانی نداشته و یا پنل در جای مناسبی نصب نشده یاشد ، ممکن است در حالت اتوماتیک ، پنل مرتبا خاموش و روشن شده و یا با بازه های زمانی زیادی خاموش و روشن شود و باعث آزار ساکنین شود .

برای حل این مشکل ، می توان دیفرانسیل دمای حالت اتوماتیک را تغییر داد . دیفرانسیل دما محدوده خاموش و روشن شدن کولر نسبت به دمای تنظیم شده را تعیین می کند را تعیین می کند . دیفرانسیل دما به عنوان پیش فرض C° 1± می باشد . یعنی اگر کولر در دمای 25 درجه تنظیم شده باشد ، هر زمان که دمای محیط به 26 درجه یا بیشتر رسید کولر روشن می شود و زمانیکه دمای محیط به 24 درجه رسید کولر خاموش می گردد .

هر چه دیفرانسیل دما بیشتر باشد . کولر دیرتر خاموش و روشن می شود .

برای تنظیم دیفرانسیل دما ، در حالیکه پنل دیواری روشن است ، دکمه (2) را به مدت چند ثانیه نگه دارید . ابتدا زمان تایمر خاموش ظاهر می شود و اگر همینطور به فشردن کلید ادامه دهید ، تنظیم دیفرانسیل ظاهر می شود . برای تنظیم دیفرانسیل در محدوده 0.5 تا 1.5 درجه ، از کلیدهای (5) و (6) استفاده کنید . سیستم را به حال خود رها کنید تا تغییرات ذخیره شوند . این تغییر بصورت دیفرانسیل پیش فرض در نظر گرفته شده و با خاموش کردن کولر تغییر نخواهد کرد .

 راهنمای استفاده از ترموستات و ریموت کنترل انرژی 

14 دیدگاه در “راهنمای استفاده از ترموستات و ریموت کنترل انرژی

  1. محمد رضا گفت:

    سلام وقت بخیر من از ترموستات ER6211 استفاده کردم متاسفانه در حالت اتوماتیک فقط بر روی دور تند عمل می کند آیا امکان استفاده در حالت اتوماتیک از دور کند میسر نمی باشد

    1. سلام و روز خوش . لطفا با خدمات پس از فروش مرکزی شرکت انرژی تماس بگیرید 02161445 تماس بگیرید تا سریعتر به جواب برسید . با تشکر

  2. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر ۵لتمت آچار روی برد برای چیه ؟؟؟؟

    1. سلام و روز خوش . لطفا با خدمات پس از فروش مرکزی شرکت انرژی تماس بگیرید 02161445 تماس بگیرید تا سریعتر به جواب برسید . با تشکر

    2. ناشناس گفت:

      مشکل از موتور کولرتونه

  3. ناشناس گفت:

    سلام علامت اچار روی صفحه کنترل کولر نشانه چییت

    1. سلام و روز خوش . لطفا با خدمات پس از فروش مرکزی شرکت انرژی تماس بگیرید 02161445 تماس بگیرید تا سریعتر به جواب برسید . با تشکر

    2. ناشناس گفت:

      نشانه‌مشکل‌اساسی‌تو‌کولر

  4. علیرضا گفت:

    باسلام در صورت اخطار اتصال بدنه راهکار چیست

    1. سلام و روز خوش . لطفا با خدمات پس از فروش مرکزی شرکت انرژی تماس بگیرید 02161445 تماس بگیرید تا سریعتر به جواب برسید . با تشکر

  5. حمید گفت:

    ریموت من با دستگاه ست نیست چه کا کنم

  6. معرفت گفت:

    سلام. ایکاش یه آموزش تصویری برای ریموت کنترل کولر سلولزی آبی مدل TEC _RF8 میزاشتین تا ابهامات خریداران برطرف میشد.

  7. ناشناس گفت:

    میگم شما فقط تماس با خدمات رو از پنل تخصص دارید انگاری

  8. حجت قاسمی گفت:

    سلام علامت آچار روی ریموت به چه علت هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.